Od hora u pokretu do horskog teatra

LABORATORIJA HORSKOG POKRETA

ns2022_logo_rgb_b
CXA logo 320x320
Goethe Institut
buducnost-evrope-logo-b

Novi Sad, Gradska koncertna dvorana (Muzička škola „Isidor Bajić“)

26.-30. april 2022.

Prijave od 15. februara.

Opis projekta

Projekat „Od hora u pokretu do horskog teatra“ koncipiran je kao svojevrsna LABORATORIJA HORSKOG POKRETA, u okviru koje će se teorijski razmatrati i kroz praktični rad u radionicama demonstrirati različite mogućnosti koreografije i teatralizacije horskih programa.

Namenjen je dirigentima, koji će tokom 3, 4, ili 5 dana pratiti prezentacije, probe i koncerte/performanse, a u nekim radionicama i sami učestvovati.
Zainteresovani dirigenti treba da popune i pošalju onlajn prijavu, a eventualna pitanja pošalju na mejl: info@cxa.rs

DETALJNIJE

Kao medijum-hor, sa kojim će praktično raditi renomirani evropski i srpski dirigenti i koreografi, učestvuje Nacionalni omladinski hor Srbije. Hor dirigenata Srpske horske asocijacije, koji čine dirigenti raznovrsnih horova, pratiće ceo projekat kroz interaktivno učešće.

Horska laboratorija se održava u sklopu velikog projekta „Novi Sad – Evropska prestonica kulture 2022“ i pozicioniran je u programsku platformu BUDUĆNOST EVROPE, jer za ciljnu grupu ima omladinu i decu starijeg uzrasta.

Svoje metode i poduhvate će prezentovati: dirigenti Karmina Šilec (Slovenija), Stefan Luterman (Nemačka), dr Miloje Nikolić (Srbija), koreografi Panda van Prozdej (Holandija) i Lars Šajbner (Nemačka), kao i brojni drugi stručnjaci za scenski pokret i ples, pozorišni dramaturzi i reditelji.

Očekuje vas gostovanje poznatog ansambla CHOREOS iz Nemačke, kao i koncerti/performansi drugih horova.

 

Program

Mesto događanja: Muzička škola „Isidor Bajić“, Bulevar Cara Lazara 67, Novi Sad

Skraćenice i tačne lokacije:

  1. Gradska koncertna dvorana (GKD) u prizemlju škole
  2. Sala za probe na 2. spratu škole (PS)
  3. Nacionalni omladinski hor Srbije (NOHS)
Utorak, 26.04.
  • Dolazak članova Nacionalnog omladinskog hora Srbije u Novi Sad; probe sa Tamarom Adamov Petijević, Stefanom Lutermanom i Larsom Šrajbnerom (PS)
Sreda, 27.04.
  • 10.00 – 13.30 proba NOHS (GKD)
  • 14.00 Ručak NOHS
  • 16.00 – 18.30 proba NOHS (GKD)
  • Popodne – dolazak svih učesnika – dirigenata i predavača
Četvrtak, 28.04.
Program za NOHS:

  • 10.00 (ili 9.30)– 13.30 proba NOHS (GKD)
  • 14.00 ručak
  • 16.00 – 18.30 proba NOHS (GKD)

Program za dirigente:

  • 10.00 – 13.30 prisustvo probi NOHS (GKD)
  • 14.00 ručak
  • 16.00 – 18.30 Karmina Šilec, prezentacija metode CHOREGIEMiloje Nikolić, komentar i povezivanje metoda (PS)

Zajednički program:

  • 19.00 Snimak performansa DAMAR, uz uvodno izlaganje dirigenta Dunje Deurić i drugih učesnika projekta (GKD)
  • Oko 20.00 večera
Petak, 29.04.

Program za NOHS:

  • 10.00 – 13.30 proba NOHS (GKD)
  • 14.00 ručak

Program za dirigente:

  • 10.00 – 11.30 Video radionica: Metoda „Voice and Physique”
    Panda van Prozdej (PS)
  • 11.50 – 13.30 Milja Mazarek, Mateja Ristić (javljanje iz Šangaja), Katarina Stanković, Miloje Nikolić, prezentacija projekata horskog teatra kod nas (PS)
  • 14.00 ručak
  • 16.00 – 18.00 Stefan Luterman i članovi ansambla CHOREOS, prezentacija metode CHOREOS (GKD)

Zajednički program:

  • 19.00 Koncert/ performans NOHS (GKD)
  • Oko 19.30 večera i Prezentacija Festivala RASPEVANI MOSTOVI (PS)
Subota, 30.04.

Program za dirigente:

  • 10.00 – 11.30 Video radionica – Panda van Prozdej (PS)
  • 12.00 – 13.00 (13.30) Ana Kovačić i „Bajićevi slavuji“, javna proba za dečju operu „Šumska kraljica“ F. Štefanovića (PS)
  • 14.00 ručak
  • 16.00 – 17.00 Dragana Jovanović i Branislava Stefanović, prezentacija metode i zajedničkog rada dirigenta i reditelja
  • 17.30 – 18.30 diskusija, pitanja i odgovori, komentari prethodnih koncerata (PS)
    Miloje Nikolić, moderator
  • 19.00 Koncert/ performans DREAM(E)SCAPES (GKD)
    CHOREOS, Stephan Lutermann
    Ulaznica: Obavezni humanitarni prilog za bolesnu decu
  • Oko 20.00 večera
Nedelja, 01.05.

Odlazak učesnika

Cena kotizacije

Kotizacija za 4 dana Horske laboratorije je 20, 30 ili 40 evra, u zavisnosti od zemlje iz koje učesnik dolazi.

Smeštaj organizuju sami učesnici.

Posebne pogodnosti za članove Srpske horske asocijacije!

Prijave od 15. februara.

Grupa zemalja 1: 40€

Grupa zemalja 2: 30€

Grupa zemalja 3: 20€

DETALJNIJE

Cena je po osobi i formirana je na osnovu klasifikacije tri grupe zemalja Evropske horske asocijacije, koju možete pogledati na sledećem linku:

https://europeanchoralassociation.org/about-us/who-we-are/members/country-groups/

Ukoliko niste sigurni kojoj grupi pripada vaša zemlja obratite nam se mejlom na:

info@cxa.rs

 

Koncerti

CHOREOS

choreos-dreamescapes-©max-ciolek-55

Šta je Choreos (Koreos)?

CHOREOS JE EMOCIJA.

Iz napetosti između pesme, poezije i pokreta u drevnom grčkom smislu muzike raste energija koja omogućava da CHOREOS postane vatromet emocija.

MUZIKA JE POKRET

CHOREOS produkcije otkrivaju ovaj iskonski impuls kretanja. MUZIKA je povezana sa prostorom i svetlošću i oblikovana za predstavljanje…

Goethe Institut
DETALJNIJE

Šta je Choreos (Koreos)?

CHOREOS JE EMOCIJA.

Iz napetosti između pesme, poezije i pokreta u drevnom grčkom smislu muzike raste energija koja omogućava da CHOREOS postane vatromet emocija.

MUZIKA JE POKRET

CHOREOS produkcije otkrivaju ovaj iskonski impuls kretanja. MUZIKA je povezana sa prostorom i svetlošću i oblikovana za predstavljanje. Kao rezultat toga, muzičko delo se doživljava u novoj fizičkoj celini, u kojoj se zvuk i pokret ne nadmeću jedni sa drugima, već se na plodonosni način dopunjuju i obogaćuju.
Inspiracija za rad sa CHOREOS-om je ličnost koja je u svojoj istinitosti uzor ansamblu u predstavljanju na sceni. Muzika kao beskompromisan zvuk nije ilustrovana na CHOREOS-u, već se otvara daljim nivoom percepcije, čime se proširuje spektar emocija koje u publici budi nastup.
Znanje o prostoru i energijama koje u njemu počivaju koriste i CHOREOS-i za insceniranje horskog pevanja. Dijalog unutrašnjeg i spoljašnjeg opažanja, interakcije pojedinca i kolektiva, kao i horsko pevanje na najvišem nivou – osnovni su pristupi CHOREOSA-a.

Pogledaj video ispod, ili poseti CHOREOS na:

Was ist CHOREOS?

 

DAMAR

04 damar - sonja hor i dans

Projekat DAMAR predstavlja Horski teatar

DAMAR je spoj različitih umetničkih izraza, okupljenih oko jedne osnovne teme. Muzičko scenski performans, koji sadrži autorsku (namenski pisanu za projekat) muziku za Mešoviti hor a cappella, kompozitora Damjana Deurića, inspirisan je životima sedam osoba, ali kroz njihova dela i mnoštvom sličnih sudbina. Protkan tradicionalnim i modernim umetničkim pristupom – DAMAR nudi odgovore na određena relevantna, društveno osetljiva pitanja kroz umetničku vizuru, odnosno vokalno-scenski izraz.

Mešoviti hor AKUDUNS-a ,,Sonja Marinković“, pod vođstvom dirigentkinje Dunje Deurić u saradnji sa plesnim ansamblom DANS, pod vođstvom Mie Inić i Tatjane Grujić, pružiće publici osavremenjen pristup vokalno-scenskim umetnostima, a samim tim i uvid u najmodernije aktuelne tokove horske umetnosti u svetu.

O "SONJI" I "DANSU"

O HORU ,,SONJA“ /

Mešoviti hor Akademskog kulturno-umetničkog društva Univerziteta u Novom Sadu ,,Sonja Marinković jedan je od malobrojnih horova kod nas koji neguju tradiciju dugu više od šest decenija, a pritom idu u korak sa savremenim evropskim tendencijama u oblasti horske umetnosti.

Hor je, posebno u poslednjih sedam godina svojih aktivnosti, osvojio izuzetno veliki broj nagrada i priznanja sa domaćih i svetskih takmičenja i festivala (između ostalog nagradu za pobednika natpevavanja na 51. Mokranjčevim danima 2016. godine, kao i dve zlatne medalje kao jedini predstavnik Srbije na Horskoj olimpijadi 2019. godine u Geteborgu, Švedska), a pritom i veliki broj konkretnih odgovora, odnosno referenci i pozitivnih kritika od strane domaćih i svetskih stručnjaka iz oblasti horskog stvaralaštva (poput muzikologa dr Sonje Marinković, dirigenata prof. dr Miloja Nikolića i dr Tamare Adamov Petijević, kompozitora Zorana Simjanovića, muzičkog kritičara Marije Adamov i mnogih drugih – ali i relevantnih stručnjaka sa svetske scene, poput: Karmine Šilec, Eve Flojd, Enrika Miaroma, Marčeti Maura, Volfganga Ziglera, Haviera Busta, Burger Krista, Lene Ekman Frisk, Ingvi Jana i mnogih drugih).

Kao prva sekcija Društva, Horom su rukovodili samo vrhunski sručnjaci iz oblasti (Imre Toplak, Vojislav Ilić, Matija Pajor, Jasmina Nešković, Hilda Pucarević, Danijela Hodoba Leš i dr), a poslednjih 7 godina uz rukovodstvo mr Dunje Deurić (nagrađivane mlade dirigentkinje), Hor dobija novu dimenziju i ide u korak sa svetskim umetničkim horskim trendovima, između ostalog spajajući horski umetnički izraz sa scenskim pokretom i elementima glume.

Više o horu ,,Sonja“:  https://www.sonjachoir.rs/

 

O ANSAMBLU ,,DANS“ /

 

DANS ansambl je izvođački plesni ansambl Studija Kreativnog Plesa, Sokolskog društva „Vojvodina“, formiran 2008. godine. Okuplja obrazovane plesače i glumce željne daljeg plesnog usavršavanja i koreografsko-pedagoškog razvoja.

Rad ansambla baziran je na izučavanju savremenih plesnih tehnika sa akcentom na razvoju kreativnog potencijala. Bavi se izučavanjem i istraživanjem savremenih plesnih tendencija i u korelaciji sa drugim umetničkim formama gradi svoj jedinstveni plesni izraz. Sa DANS ansamblom rade stručnjaci za scenski pokret Mia Inić i Tatjana Grujić, a kao spoljni saradnik Snežana Ađanski.

DANS je realizovao više umetničkih projekata i multimedijalnih performansa, među kojima se izdvajaju: • Moj grad-Tvoj grad / multimedijalna celodnevna turneja na istaknutim lokacijama u Novom Sadu,  • Circle of Needs, učešće DANS ansambla u mjuziklima studenata glume AUNS, • Multimedijalni performans koreografskih minijatura, Pozorište mladih, Novi Sad • TEDx Novi Sad, Pretvorimo zidove u vrata, Studio M • Noć muzeja, višegodišnji performansi na kulturno istorijskim lokacijama u Novom Sadu • Projekat CoolTURA DANS (Kultura u pokretu), tri kratka autorska filma o kulturno istorijsko baštini Vojvodine, Multimedijalni performans u MSVU • Između prošlosti i budućnosti, Multimedijalni performans koreografskih minijatura, SNP Novi Sad i mnogih drugih.

Više o ansamblu DANS:  https://www.facebook.com/DaNS.SKP/

 

Gosti i predavači

Karmina Silec

Karmina Šilec

dirigent i reditelj-autor

Karmina Šilec unela je svežinu i originalnost u svet muzike i pozorišta. Kao pozorišni reditelj, dirigent i kompozitor ima projekte sa raznim kompanijama, dramskim i operskim kućama, festivalima i ansamblima širom sveta. Kao autor – reditelj razvila je jedinstven umetnički koncept – “Choregie”. Sa „ Choregie– novi muzički teatar“ unela je svežinu i originalnost u svet muzike i pozorišta…

DETALJNIJE

Karmina Šilec

dirigent i reditelj-autor

Karmina Šilec unela je svežinu i originalnost u svet muzike i pozorišta. Kao pozorišni reditelj, dirigent i kompozitor ima projekte sa raznim kompanijama, dramskim i operskim kućama, festivalima i ansamblima širom sveta. Kao autor – reditelj razvila je jedinstven umetnički koncept – “Choregie”. Sa „ Choregie– novi muzički teatar“ unela je svežinu i originalnost u svet muzike i pozorišta.

Njeni ansambli i projekti su izvođeni na scenama i festivalima najvišeg poštovanja, kao što su “Ruhrtriennale (DE), Prototype Festival NYC (USA), Festival d’Automne á Paris (FR), Holland Festival (NL), Teatro Colon (AR), Moscow Easter Festival (RU), Dresdner Musikfestspiele (DE), Golden Mask (RU), Melbourne Festival (AU), Operadagen Rotterdam (NL), Auditorium, Rome (IT), Steierischer Herbst (AT), Tokyo Metropolitan Art Space (JP), St. Petersburg Philharmonic Hall (RU), Polyfollia (FR), Hong Kong Cultural Centre, Teresa Carreño Theater (VE), Esplanade (SG)” itd.

Svaki novi projekat koji potpisuje Karmina Šilec je ekspedicija u polje nepoznatog i neistraženog. Umetnički njeni projekti su rezultat temeljnog istraživanja muzike za glasove, paralelnih različitih vrsta muzike i raznih muzičkih epoha; spajanjem starog i savremenog stvaraju nove, uzbudljive kontekste u muzici. Oni takođe stalno ponovo uvode slovenske, savremene i rane, nepoznate autore. U beskompromisnom okviru najviših standarda kontinuirano dokazuju da vokalni ansambli mogu biti izvanredna, raznovrsna umetnička tela – vrhunski umetnički instrumenti koji neprestano otvaraju nove kreativne prostore.

Svojom smelošću, provokativnošću i erudicijom Karmina Šilec je različite vokalne sastave transformisala u vrhunske umetničke formacije najvišeg ranga. Proširila je polje horskog, kamernog i solo pevanja do nezamislivih produžetaka najkompleksnijeg stvaralačkog prostora sveobuhvatnog multiformalnog umetničkog dela.

Na osnovu temeljnog istraživanja kreirala je čitav niz idejnih, stilski i tematski usavršenih projekata, među kojima su “ Threnos (za grlo), Toxic PsalmsEvergreen, Fauvel, Placebo, VampirabileSciviasSpixody, Who’d have thought that the snow falls, Vertical ThoughtsStripsodyCS LightFrom Time Immemorial…, Rusalki, Pleading for words „itd.

Dimenzije ovih projekata isplivavaju u multidisciplinarnim scenskim nastupima koji logično dopunjuju muzičko tkivo i prožimaju se sa osnovnim elementima muzičkog teatra – koncept “Choregie”.

Saznaj više o Karmini OVDE.

 

Panda van Proosdij - Photo by Solveig van Wijngaarden

Panda van Prozdej

kreiranje-podučavanje-koučing

Panda van Prozdej (NL) studirala je na Roterdamskoj plesnoj akademiji u Holandiji i pohađala razne pozorišne kurseve, na primer u Acanu (Italija), Visbadenu (Nemačka) i Njujorku. Više od 10 godina bila je učiteljica i gostujuća učiteljica u muzičkom teatru Codarts u Roterdamu i radila je sa holandskim dečijim i omladinskim horom kao trener pokreta i direktor od 2006…

DETALJNIJE

Panda van Prozdej

kreiranje-podučavanje-koučing

Panda van Prozdej (NL) studirala je na Roterdamskoj plesnoj akademiji u Holandiji i pohađala razne pozorišne kurseve, na primer u Acanu (Italija), Visbadenu (Nemačka) i Njujorku. Više od 10 godina bila je učiteljica i gostujuća učiteljica u muzičkom teatru Codarts u Roterdamu i radila je sa holandskim dečijim i omladinskim horom kao trener pokreta i direktor od 2006.

Van Prozdej takođe posećuje različite evropske festivale kao učitelj/voditelj ateljea: “Europa Cantat (Mainz 2006, Utrecht 2009, Bonn 2008 +2010, Pärnu/Estland 2011, Turin 2012, Bergen 2014, Pécs/Hungary 2015, Lyon 2017, Tallinn 2018) i za AMJ Eurotreff (Wolfenbüttel 2007), Leipziger Symposium für Kinder – und Jugendstimmen (2011) FCEC 48 Festival Internacional de Cant Coral (Barcelona, 2013), Choralies (Vaison-la-Romaine 2016, 2019)”.

2014. godine kreirala je koreografiju pobedničkog programa “Aarhus Pigekor” tokom „Svetskih horskih igara“ u Rigi, a 2015. ovaj hor je sa svojim najnovijim programom osvojio Srebrnu ružu „Neka pevaju narodi“ u Minhenu. 2018. godine hor je pobedio na Svetskim horskim igrama u Pretoriji, Južna Afrika. Ponovo svetska titula za ovaj ženski hor, njihovog dirigenta “Helle Høyer Vedel” iz Arhusa i holandskog horeografa.

Panda već trinaest godina radi na svojoj metodi/filozofiji “Voice & Physique“ (Glas i fizika). Ovaj način rada je podrška glasu stvaranjem dobre fizičke svesti i načinom da pokret doprinese kvalitetu pevanja. Održava radionice i majstorske kurseve “Voice & Physique“ širom sveta i kreira hororeografiju za različite horove i njihove događaje. U aprilu 2014. objavljena je njena knjiga „ Voice & Physique”, a na proleće 2019. izlazi njena druga knjiga „ Choireography” (Horeografija).

Saznaj više o Pandi OVDE.

 

Stephan Lutermann

Stefan Luterman

umetnički direktor

Stefan Luterman je rođen u Osnabriku/Nemačka, a studirao je crkvenu muziku, dirigovanje i orgulje u Salcburgu/Austrija i Kelnu/Nemačka.
Kao veoma tražen solista Luterman je svirao brojne resitale širom Evrope, Severne i Južne Amerike, kao i u Africi. Izvodi veliki broj repertoara, i kao solista i kao partner u kamernoj muzici
Lutermanova velika diskografija i njegovi brojni snimci za radio i televizijske stanice pokazuju njegovu kompetentnost u muzičkom stilu i njegovu radoznalost u istraživanju izgubljenih dela i savremene muzike…

DETALJNIJE

Stefan Luterman

Umetnički direktor

Stefan Luterman je rođen u Osnabriku/Nemačka, a studirao je crkvenu muziku, dirigovanje i orgulje u Salcburgu/Austrija i Kelnu/Nemačka.

Kao veoma tražen solista Luterman je svirao brojne resitale širom Evrope, Severne i Južne Amerike, kao i u Africi. Izvodi veliki broj repertoara, i kao solista i kao partner u kamernoj muzici.

Lutermanova velika diskografija i njegovi brojni snimci za radio i televizijske stanice pokazuju njegovu kompetentnost u muzičkom stilu i njegovu radoznalost u istraživanju izgubljenih dela i savremene muzike.

Kao dirigent hora, Luterman oduševljava publiku svojim različitim ansamblima. Osvojio je nekoliko međunarodnih nagrada, kao što je „ Schütz trophy” u Korku 2013. i često je pozivan kao član žirija.

2010. Luterman je pokrenuo 1. Evropski horski festival „ Sing We And Chant It “, koji je okupio dečije i omladinske horove iz Švedske, Mađarske i Nemačke. U vezi sa festivalom održan je i simpozijum na temu „Tendencije i razvoj dečjih glasova“. Lutermanova posvećenost mlađoj generaciji horskih pevača je takođe prikazana u nekoliko projekata saradnje sa nemačkim Gete-Institutom i Francuskom alijansom francaise u Gani i Burkini Faso.

Stefan Luterman trenutno radi kao crkveni muzičar u crkvi Svetog Mateja u Melu/Nemačka, sa svojim istorijskim Klausing orguljama (1713), koje je renovirao Hendrik Arend 2009. Pored toga, predaje dirigovanje kao predavač na Hochschule Osnabrucku i osnivač je i umetnički direktor kamernog hora „ Vokalconsort Osnabrück “.

Poslednjih godina Luterman se intenzivno bavi temom hora i pokreta. Zajedno sa koreografom Larsom Šajbnerom na scenu je doneo nekoliko predstava kao što su “der Johannespassion” J. S. Baha ili „ Ein deutsches Requiem “ Johanesa Bramsa. 2016. godine ova plodna saradnja dovela je do osnivanja CHOREOS-a, prvog ansambla ove vrste u svetu. Prve dve produkcije „ The TYGER “ i „ Dream (e)scapes “ su sa oduševljenjem primljene i recenzirane.

2020 Luterman je svoje dugogodišnje iskustvo u ovoj oblasti preneo na papir. Uskoro će biti objavljena njegova knjiga „ Singen in 3D – die CHOREOS Methode “.

Saznaj više o Stefanu OVDE.

 

Prijavni formular

Pol

Glas

Da li si član/ica Srpske horske asocijacije

13 + 14 =

Pin It on Pinterest

Share This